poniedziałek, 30 grudnia 2013

Niespodzianka w trzewiku !!!

Podczas sprzątania najczęściej możemy zaskoczyć samych siebie, odnajdując zagubione  w magiczny sposób przedmioty. Jest to najczęściej dawno niewidziany kolczyk czy książka. Ja mam to szczęście, iż mieszkając w dżungli kilkakrotnie natknęłam się podczas sprzątania na karalucha w kosmetyczce, mysz pod łóżkiem albo węża pod biurkiem… nic szczególnego. Myślałam, że już nic mnie nie zaskoczy, a jednak! Tarantula w moim trzewiku sprawiła, że miałam oczy jak 5zł, a oglądając foty do tej pory mam dreszcze. Fu! Teraz za każdym razem wkładając stopę do buta będę mieć obawy czy jakieś ‘miłe stworzenie’ nie uwiło tam sobie gniazdka!


Rozpoznanie gatunkowe: podrodzina azjatyckiej tarantuli, Ornithoctoninae, Orphnaecus Spider
Te pająki lubią kopać nory w ziemi oraz atakować swoje ofiary. W tym wypadku, zamiast nory upodobał sobie kryjówkę w moich baletkach!

Zagrożenie: w wypadku ukąszenia należy jak najszybciej udać się do szpitala! Ugryzienie nie jest śmiertelne, ale za to bardzo niebezpieczne oraz bolesne!

P.S. Wszystkich obrońców i miłośników zwierząt chcę uprzejmie poinformować, iż pająk został w łagodny sposób zachęcony do wyjścia z mojego buta patykiem oraz radośnie szuka nowej kryjówki w dżungli. Niestety ja już nieco mniej radośnie sprzątam mój pokój w obawie znalezienia kolejnej niemiłej i jadowitej niespodzianki!

Kamila